Chioșcurile electronice cu autoservire din instanțele de judecată din Statele Unite oferă acces convenabil la serviciile guvernamentale prin automatizarea procedurilor, fiind disponibile și după orele de lucru.
Aceste mașini au ecran, tastatură și sunt amplasate, de obicei, în oficiul unui funcționar sau în holul instanței de judecată pentru a fi ușor accesibile publicului. Chioșcurile cu autoservire pot fi utilizate pentru diverse scopuri. În primul rând, publicul și persoanele implicate în cauzele judiciare pot vizualiza informațiile despre cauze sau pot efectua o cercetarea legală. În afară de procedurile din instanța de judecată, chioșcurile cu autoservire permit doritorilor să beneficieze de un număr variat de servicii, cum ar fi solicitarea unui certificat de căsătorie, imprimarea și scanarea documentelor, solicitarea permiselor, efectuarea plăților și îndeplinirea formularelor legale.
Chioșcurile electronice cu autoservire oferă multiple beneficii. Serviciile automatizate permit cetățenilor să efectueze operațiuni de bază fără a interacționa cu un angajat al instanței de judecată, ceea ce contribuie la economisirea resurselor umane valoroase. Adițional, este redus timpul de așteptare, ceea ce îmbunătățește experiența clienților. Unul din cele mai mari avantaje este opțiunea de a alege limba. Aceasta elimină orice barieră lingvistică care ar putea exista între persoane și angajații instanței de judecată, astfel, sporind accesibilitatea.
Mai mult ca atât, serviciile automatizate oferite de aceste chioșcuri sunt disponibile după orele de lucru, așa că persoanele care lucrează toată ziua pot accesa cu ușurință anumite servicii fără a solicita zile libere. După cum relatează blog-ul „Piața Chioșcurilor”, „odată cu apariția chioșcurilor cu autoservire, instanțele de judecată oferă membrilor comunității flexibilitate pentru a-și exersa drepturile legale în cea mai convenabilă perioadă de timp, fără a sacrifica salariul”. În sfârșit, pe fundalul pandemiei continue de COVID-19, aceste ghișee electronice de servicii au un avantaj suplimentar de reducere a contactului dintre persoane și pot fi curățate cu dezinfectant după fiecare client.
Centrul Național pentru Instanțele de Stat (The National Center for State Courts) promovează această tehnologie prin intermediul platformei sale „Tiny Chats”, oferind „scurte spoturi video cu un accent specific pe subiecte juridice și operațiuni de judecată”.
Totuși, aceste chioșcuri au un cost. Tipul de chioșc din fotografia de mai sus costă între 8,000 și 10,000 de dolari americani. Aceasta este o barieră masivă în calea accesibilității, având în vedere prețul de achiziționare a acestei tehnologii.
O istorie de succes a fost înregistrată în Comitatul Prince Williams, Virginia, unde primăria a beneficiat de această tehnologie. Înainte de instalarea acestor chioșcuri, rezidenții din Prince William trebuiau să-și ia zi liberă pentru a-și putea rezolva treburile oficiale. Acum, pot accesa cu ușurință serviciile guvernamentale electronice când doresc.
Chioșcurile cu autoservire din cadrul instanțelor de judecată din Statele Unite au fost benefice pentru modernizarea și facilitarea serviciilor guvernamentale de bază.